v i l a

 

Det lockar lite att gör som Nova just gjorde, buffa ner några kuddar och lägga sig bekvämt och sova en stund. Känner mig lite trött för tillfället, men denna dag är nog ingen vilodag precis. Ska snart infinna mig på kvällsskifte och där får man nog slå undan tankar på trötthet och vila. Dessutom har gubben "dubbelskift" idag och barnen ska vara borta vid skötare hela eftermiddagen och kvällen. (jag börjar redan 13:30). Sådana dagar då man helst skulle krypa ner under nåt mjukt och varmt. 
Jag avundas inte alls de som måste infinna sig på jobbet varje dag, snarare lyfter jag på hatten åt dem!! Halvtid räcker gott och väl då man har full rulle hemma. Men omväxling förnöjer och när jag väl infinner mig på arbetet så känns det riktigt roligt!

Sånt denna onsdag, kanske inte världens gladaste inlägg men vad gör nu det. Ingen har väl roligt jämnt!?
 Ute dalar snöflingorna sakta ner, temperaturen är betydligt mildare idag och vi får njuta av en riktig fin vinterdag!

"Alla dessa dagar som kom och gick
inte visste jag att det var livet"

Stig Johansson

4 kommentarer:

linda sa...

VA?! Va sejr du?

Har du inte roligt jämt?

:-O

Hoppas att det går bra på jobbet ikväll och att klienterna är snälla med dej- och du med dem.
Ha det fint!

maria sa...

Nej precis, att jag är rolig betyder inte att jag har roligt jämt, he hee.....

Anonym sa...

Fantastiskt fin blogg du har! Kommenterar sällan trots att jag kikar in med jämnan. Känner igen mig starkt i senaste inlägget.. ;) kvällskifte lockar verkligen inte för tillfället, då tröttheten slagit till, speciellt då jobbet kallar, men det är bara att gilla läget, o lyfta på hatten till dom som jobbar heltid. ;) Allt gott o lycka till! Hälsn. En annan gravid vårdarbetare (vi som talades vid förra torsdagskväll vid missionsmagasinet)

maria sa...

...snart får vi dock lyfta på hatten och tacka för oss då vi far på mammaledigt, om man kommer sig så långt vill säga! :-) Tiden går rasande snabbt och jag har på känn att dessa vintermånader bara flyger iväg.....