Hon väntar barn


Jag smålog lite för mig själv då jag kom gående i korridoren vid arbetet en kväll. Vid ett bord i matsalen satt en patient och sa, lagom högt, åt sin anhörig som satt bredvid - den där kvinnan väntar barn! På tonen lät det som om självaste kungen kom förbi. Ha haa....graviditet är så mäktigt för de gamla, de tycker det är spännande, livets mirakel. De har ju så rätt.  
Samma kväll då jag nattade en dam så sa hon -du ska se att det kommer ut två stora gossar! Jag lät henne tro det och sade inte att det på ultra konstaterat att det bara är ett foster och att det är pikolitet ännu.
Behöver knappast tillägga att jag kände mig som en flodhäst. 

1 kommentar:

Linda sa...

Två STORA gossar :-D,

Ifall det nu skulle vara två- så får de gärna vara små ;-)

Fast mer än nöjda är ni nog med ett.

Bra om det piggar upp patienterna lite. Det behövs säkert.