att bli påmind


Idag fick jag en påminnelse då Seth satt vi syrrans och spelade piano. Han måste klippas! Helst igår! Så fort han vaknar får han hoppa upp i frisörstolen *wish me luck*

En annan påminnelse som jag fick igår (när jag hade packat barn och medhavd lunch i bilen) är att det inte alls är lätt att starta en kall bil som har dålig acku. Man måste ha den rätta känslan, man måste glöda, känna och värma upp försiktig och sen smeksamt starta bilen. Man kan inte bara rusa till bilen och vrida på nyckeln och tro att den är medgörlig. Dessa ord enligt min egen älskade bilmontör. (hmmm, konstigt att jag kände mig som en bil då han förklarade detta, ha haa)

En tredje påminnelse som jag fick i morse när jag vaknade var att bakverk är lika goda i sömnen/drömmar som i verkliga livet. Men jag tackar Anki för att jag blev bjuden på ert konfirmationskalas och jag tackar Pernilla och Matilda som uppmanade mig att alla regler har undantag (därav upphävdes mitt avtal om att inte inta socker). Alla chokladbakelserna var utsökta och vackra i drömmen och att pussla ihop after eight plattor som en "låda" och stoppa grädde inuti verkade ju vara en fin idé på kalasbuffén. Istället för vanliga muffins alltså. 




Inga kommentarer: