köksskissen


Nu tror jag att jag har skissat klart. Köksön ser kort ut (och fel placerad) på skissen men i verkligheten (då jag mäter där vardagsrumsbordet är idag) verkar 160 cm lagom långt. Imorgon ska jag fara till Topi kök med dessa skisser och se hur köksplaneringen framskrider, hoppas det är möjligt att få raka skåp så kylen inte kippar omkull *ha haa*. Det finns vissa detaljer som jag inte riktigt är vän med ännu men va ska int he var bra (syftar på fläktskåpet som måste täcka ventilation ända till hörnet). Köket påminner långt om syrrans kök, titta här, men med integrerad kyl och frys, en köksö utan spis och med fläktskåp blir vårt kök nåt helt annat. Dessutom kan jag ju inte härma med världens snyggaste kökstapet. Marimekko!

Nu ska jag leta efter några små centar. Ruth och Sara har nämligen förtjänat som barnvakt, eller lekkompis, åt Seth i hela 15 minuter. Såå duktigt (små ironisk) 

Sen ska vi börja ställa oss på byns jippo då vi inviger nya YES arenan med fyrverkeri och ballonger. Barnen längtar medan jag helst skulle krypa under nåt mjukt och läsa något, vadsomhelst. 

Inga kommentarer: