hur mår du på riktigt?



God kväll, nu kan jag kosta mig på ett kvällsinlägg eftersom vi, på lillkillens initiativ, fick sovmorgon till kl 8 i morse. Så nu är jag ju inte alls trött! Är det såhär pigga folk känner sig som sover längre än till 5 - 6 på morgnarna!? I så fall har de väldigt mysiga kvällar...

Igår fick jag och min man tillfälle att fara på föreläsningen "i kampen mot droger" eftersom min svägerska Johanna erbjöd sig att sköta våra barn utan att vi ens hade frågat *hur lyxigt som helst!* och om jag skulle förklara kvällen med så få ord som möjligt så skulle de orden bli:

Skillnaden mellan
Ett liv utan Jesus
och ett liv med Jesus
 är enorm!

För så är det...och då behöver man inte ha varit ner i knarkträsket eller haft andra problem för att förstå den skillnaden. Kopierar in ett youtube klipp längst ner från ett annat tillfälle då Pontus J Back höll i stort sett samma föreläsning så den ska ni lyssna på i något skede då ni har tid. Förutom Pontus livsberättelse så fick vi ta del av en mors berättelse av hur det var att vara mamma till en knarkande son och så fick vi höra på en som jobbar inom missbrukarkliniken. En intressant och givande kväll.

En viktig sak som framkom var vikten av att verkligen fråga hur våra barn och ungdomar mår och att inte nöja oss med svaret "nå no e he bra". Vi måste ta reda på HUR personen mår på riktigt".

ps. bilden har inget med inlägget att göra utan det har mera med dagens program att göra. Syrran och jag trotsade kylan och for ut och fotade lite till ett framtida "projekt" som ni får se mera av i ett senare skede.

Inga kommentarer: