renovering i sikte


Vi har mycket på gång inom husets väggar till våren. Lite ommöblering om man vill avdramatisera. Vi skall flytta vardagsrummet till köket och köket till vardagsrummet och sätta in större fönster mot byn och esse å (den mäktiga ån *blink*). 

Igår kväll testade Edith och jag hur det kändes att sitta i sofforna mitt i köket och ja, det kändes väldigt konstigt. Jag fick lite känslan av att vad är det vi riktigt håller på med!? Men jag tror att slutresultatet kommer att bli riktigt bra och att vi får in mera av naturen i vårt hem. Redan det att sitta i soffan och blicka ut över byn kommer att kännas häftigt!
Det nya köket kommer att bli större och ha betydligt mera köksskåp och kylskåpet kommer att bytas ut till ett större *längtar*. Jag är ju väldigt förtjust i mitt "retrokylskåp" så vad jag ska göra med det är ännu oklart, kanske jag sparar det i vårt sovrum som "mammas kylskåp".

Men nu först lite tålamod i väntan på våren. Camilla (Caisak) var just hit efter de gamla, bruna, ritningarna som finns till detta hus och ska rita nya och jag väntar med spänning på resultatet. Hur roligt är inte detta!!

1 kommentar:

Flickan på landet sa...

Men va kul 😊Blir säkert jättesnyggt 👌