kÖksinspiration







Självklart så googlar jag ju en massa köksinspiration nu som bäst *roligt*.
Har ju drömt om ett praktiskt, stort och snyggt kök länge men nu när jag på riktigt ska börja planera så vet jag plötsligt inte riktigt vad jag vill ha. Men om man tittar på bilder som fångar mitt intresse så är en gemensam nämnare att det ska vara vitt och utan handtag. 

Men vi är ju två som ska planera detta kök och den bättre hälften vill ha ett mörkt kök så hur vi ska kunna mötas på halva vägen så båda känner sig nöjda blir en utmaning.
 En annan detalj som vi har olika åsikter om är om vi ska ha en synlig fläkt eller ett fläktskåp, jag är den som vill ha en synlig fläktkupa men 
det är ju inte allt som går i praktiken när man ha ett gammalt hus. Där jag (på skissen) planerat i "min snygga fläkt" kommer farstu väggen emot och att skicka matoset dit är ju ingen vidare bra idé. Så kanske vi hamnar att planera in nån typ av fläktskåp iallafall......

Nåja, vi har ju några månader på oss, men allt tar ju längre än man tror så någongång måste man ju bestämma sig och börja kolla med köksleverantörer. Varifrån ska man beställa kök??




2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har ni vita lädersoffor? Är ni nöjda med dem? Fungerar det bra med barn och vitt? Är på väg efter en ny soffa så jag funderar på alternativ...☺/marie

maria sa...

Vi har nu haft våra vita lädersoffor över 4 år och ännu är jag nyförälskad i dem! Det fungerar utmärkt med barn och dessutom med hund som har löptid (undrar hur vi skulle ha fixat löptiderna med tygsoffor eftersom Nova alltid legat på soffor). Bara att torka av med fuktig trasa. Ibland tar jag bort sittdynorna (de är löstagbara) och grovrengör dem med olivtvål och enjotrasa som far in lädrets fibrer och då blir de skinande vita igen!

Tyvärr har kattungar klöst lite på vissa ställen men det är inget jag hakat upp mig på...man sku lagom ha katter!