göm dig en stund


Igår somnade jag sur och vresig med ryggen mot gubben. Jag hade lyckats glömma att han är borta från tidiga morgon till sena kväll idag och var inte alls uppladdad för det. Jag var mera uppladdad för en kortare arbetsdag som motvikt till hela veckans långa arbetsdagar och lite mer familjetid än vi fått den senaste tiden. Uppladdad för fredagsfeeling. Kanske fara och handla hela familjen eller nåt annat "vardagsskoj".


Nu är dock det goda humöret återfunnet, det var egentligen återfunnet direkt då jag vaknade i morse eftersom jag är en morgonmänniska ut i fingerspetsarna. Det där med att man inte ska låta solen gå ner över sin vrede tar jag med en nypa salt. Hos oss är det bäst att somna bums om stämningen är dålig eftersom sömn gör susen och jag är en ny människa på morgonen. Tadaaa (överdriver inte alls *blink*). Jag anammar hellre bibelordet "Herrens nåd är var morgon ny".

Förresten, på tal om gott humör, så fick jag vårkänslor idag på vår förmiddagspromenad då jag drog en pulka i varsin hand (eller säger man "drog pulkor i varsin hand"?).  Det var inte pulkorna som gav vårkänslor utan det var solen.
Sol alltså!!

Alltför länge sen sist. Dessutom var det vindstilla.

ps. är inte My lite gullig där i väskan. Katter är lite roliga, man kan hitta dem sovandes lite överallt i huset!

Inga kommentarer: