nåt nytt


Det är så roligt med nåt nytt. Mattan ska inte vara i vardagsrummet trots Ruths glädje över den röda skönheten. Nej, den ska rullas ihop och flyttas till Ediths rum på övre våningen, då nån kommer för det alltså. Ibland så finns det ingen gräns över hur långt latheten kan sträckas. Vilken tur att jag har kvällsskifte så jag får nåt vettigt gjort idag!
Det blev också inhandlat ett skrivbord och två stolar till Edith rum, Ivar är avundsjuk som bara den och jag blir igen påmind om hur barnen jämför sak för sak. En sak åt dej - en sak åt mej. Men tyvärr, den regeln följer inte deras mamma utan tycker de får lära sig livets regel - livet känns orättvist ibland. 
Vi hade en trevlig resa till Ikea i lördags, trots att väglaget stundvist var halt och jag fick en lindrig "nackspärro" av körandet (som lyckligtvist försvann under natten), det är roligt med nya bekantskaper och man har så bra tid att samtala i bilen! Mera sådant, nya människomöten berikar livet! Jag har fått många nya vänner i och med engagemanget vid missionsmagasinet och det känns roligt och välsignat.
Nu ska jag dock avsluta skrivandet och värma upp gårdagens pizza åt Ruth och mej som slapp över från igår. Det känns inte riktigt hälsosamt nu när jag hade beslutat för en hälsosam vecka men en pizzabit med riven morot kan ju inte göra saken så mycket värre. Men nån sötsak ska inte slinka ner denna vecka, det bara måste gå!

uppdatering: hade glömt att vi har lax från gårdagens lunch. Mannen får äta pizzan då han kommer hem ikväll. Bra så, hälsosamma linjen är räddad!

Förresten, gemenskapskvällarna för kvinnor drar ju igång igen. Ikväll i Risöhäll bönehus kl 18:30.

Inga kommentarer: