l o p p i s - p o p p i s


Jag är egentligen ingen loppis människa. Jag brukar inte ha upp ögonen för fynden och brukar inte orka leta. Nu har ju den grejen ändrat lite grann då jag så ofta plockar upp kläder vid missionsmagasinet. Vissa plagg måste bara med hem. Har nu också börjat spana in kläder i storleken 56 - 62.....ganska kul faktiskt. De första plagg som nu har inhandlats åt babyn i magen är dessa tre - från vårt favoritställe, magasinet, såklart!
På måndag kvällen började jag också spana in begagnade vagnar och på tisdagsmorgonen reserverade jag denna svarta vagn, en Emmaljunga city cross med ligg och sittdel. Snabba ryck här - om bara graviditeten skulle gå lika snabbt. Men det tar den nog försöker jag intala mig - vi ska snart börja planera för påskbasar vid magasinet, sen har vi stillaveckan. Efter det börjar vi förbereda oss för vårbasar och morsdag. Sen följer de sista veckorna innan skoleleverna får sommarlov och så börjar vi simma i Esse å och så vips så sitter jag i bilen med sjuka sammandragningar och åker till Kokkola  för att föda barn (den episoden jag minst av allt vill tänka på). Ungefär så är mina planer. Hur allt sen blir vet Gud allena.  ”Ske inte min vilja utan din 

2 kommentarer:

matilda sa...

du har minsann fullt program! och tänk att när bebisen är på utsidan, så minns man inte längre den evighetslånga väntan :)

maria sa...

Ja, men denna väntan...man kan bli tokig ;-)