s å n g


Jag är ett ljus, vem kan säga så? Kan det va nåt att lita på.
Dom orden dom följer mig varje dag och leder mig fram när jag är svag.
Jag står på en bro och tittar ner på vattnet som flyter sakta fram.
Jag lyfter min blick mot Himmelen - och känner att där har jag mitt hem.

Jag drömmer mig bort till ett okänt land och resan den går över hav och strand.
Mitt rike är ditt hör jag i Hans ord - och letar mig fram till ett dukat bord.
Ja, mitt i min vardag står han där. Jag hör Honom viska - se jag är här.
Jag fylls av en längtan att åka hem och njuta av friden i Himmelen. 
Sara Sahba

* * *

Jag sökte efter ett garnnystan häromdan i ett skåp och ut ramlade Sara Sahbas skiva som jag inte lyssnat på på ett bra tag. Nu surrar den varv efter varv medan jag lagar mat, torkar borden, sitter i kökssoffan med en bok eller "härjar med barnen". Glöm inte bort era andliga skivor - ett lugn fyller oss alla då vi lyssnar på dem. Idag prövade jag på fenomenet att dricka kaffet utomhus och det var precis så ljuvligt som jag mindes det från ifjol men dessvärre var det kallt om rumpan eftersom jag glömde fårskinnet. Lite skarp och obekväm palle hade damen på bilden också så snart ska nog några bekvämare utomhusstolar införskaffas åt gravida Maria - hon kommer nämligen att ha XX antal timmar på terassen i vår har hon på känn...springa utmed vägarna blir det mindre av eftersom hon känner av sammandragningar så fort hon förlänger stegen och ska ta en raskare promenad. Sånt om henne. Nu lite klädvård - måste vrida upp volumen på skivan så det hörs till övre våningen. Ha det gott!!

Här nedan finns en sång av Sara på youtube. Så vackert!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej :) var får man köpt hennes cd skiva?

maria sa...

Jag köpte den för flera år sen vid Majahome här i byn, vet inte var den finns till salu nu...

Linda sa...

Hoppas det blir många sköna stunder sittandes på terassen för dej :-)

Jobbigt med sammandragningar! Uscha uscha. Gillar icke. Men om du tar det lugnt går det säkert bra.

maria sa...

Tack och lov att jag inte behöver träna till maraton i vår iallafall....ingen tvingar ju ut en på promenader ;-)