lite tankar om alla tankar


Tack för alla kommentarer, det är så intressant att läsa vad andra tycker och tänker. Om andra reagerar överhuvudtaget eller om jag bara är en överkänslig, gravid, kvinna som äter fastlagsbullar som om hon fick betalt per halva. Såklart så var detta Johannas åsikter och som Pia skrev i en anonym kommentar så bör vi respektera andras åsikter. Men så tycker jag också att en person som går ut i "offentligheten" om annat än sitt eget alster eller sin egen person bör man vara försiktig vad man säger och i vilken vinkel man vill svänga historien. Man har ett ansvar över andras känslor.  "det var skönt att flytta bort från den lilla orten med den inskränkta kulturen" - ett citat som var lite överdriven kanske.  Inskränkt betyder ju begränsad, minskad, reducerad, insnävad, trångsynt osv....En positiv sak var ju iallafall att hon gillade vår sångtradition! (även om vi inte uppskattar musik)
De flesta i vår nejd är medveten om att just vår väckelserörelse fått ta emot en hel del "skit" (ursäkta ordvalet) de sista åren. Som vissa, de flesta, egentligen nästan alla är helt oskyldiga till! Därför tycker jag vi har rätt att reagera. Vi måste få känna oss sårade då vi läser om "oss själva" i negativ anda.

Men nu lämnar vi detta ämne och jag hoppas att alla som läste mitt inlägg inte tog illa vid sig, isåfall ber jag om ursäkt! Detta är ju bara en simpel blogg med ännu simplare åsikter. Mina åsikter. Kanske inte dina. 

Man är den man är - den man önskar vara-
 stiger alltid åt sidan för den man faktiskt är.
/Maria

Inga kommentarer: