m j ö l i g t


Morgonstund har guld i mun.
Vår morgonstund hade mjöl i mun OCH på kläderna, på golvet, på mattan, i håret och lite överallt.
Men hembakade semlor är värt varenda mjölkorn som hamnat på fel ställe. 

Nu är det fredag med ett strålande solsken. Vi har almanackan på Juni bladet eftersom Ruth tror att det är hennes födelsedag då trots att det tydligt och klart står Edith 9 år! Svänger jag bladet till Mars igen så är hon där på ett ögonblick och ändrar tillbaks till Juni månaden med ett fågelbo på bilden. Nix, hon fyller inte i Augusti! Hon fyller i Juni och det vill hon ska vara NU (det skulle jag också vilja för det skulle ju betyda slutrakan på den långa väntan - så denna gång är vi helt överens!)
Själv känner jag för att njuta av solen genom smutsiga fönster. Skulle inte riktigt orka ta mig ut. Dessutom blåser det så mycket och min hårknocka kan bli rufsig. Alltid hittar man nåt att skylla på.  Men jag har sol i sinnet trots att jag inte känner värmen från den. Barnen däremot ska ut och leka, de får inte vara lika intorkad som deras lata mamma. 

Ha en skön fredag men ät inte för mycket färskt bröd - de jäser i magen!!

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Vilken härlig bild! Ljuset flödar in så underbart vackert ♥