p å f y l l n i n g




När jag kom till magasinet imorse så kunde jag glatt konstatera att mattorna blivit flera. Sist när jag var dit så fanns det bara en kvar. De småa, fyrkantiga, askarna med Värdefulla ord, Kärleksmanna och Manna har vi också fått in mera av. Den perfekta gåvan. Innan man paketerar in lådan så kan man ju ta ut kortet som passar bäst för tillfället och för just den personen man tänker ge gåvan åt och sätta fast den överst på paketet så har man ett passande kort. 

Vi har på gång med ett "provrum" också, det är många som efterlyst ett sådant. Tanken var att man skulle få prova kläderna i vårt förråd men det är alltid överfullt med påsar där så man knappt ryms in. Men nu har vi en idé och det enda som saknas är en händig kar som spikar upp några brädor och skruvar fast en stång så att vi kan hänga upp ett svart tjockt gardin som någon passligt nog har skänkt till magasinet!

OBS! Vi efterlyser också (förutom en händig man med hammare i handen) barnvagnar som ska till en by i Kosovo. De behöver inte vara moderna eller snygga bara de fungerar för ändamålet att förflytta barn i. 
Du kan maila till missionsmagasin@gmail.com. Eller skriva här på bloggen. 

11 kommentarer:

Malin sa...

Ni kunde sätta på ostetaan/myydään/annetaan att ni söker barnvagnar, där kanske nån vänlig själ kunde ge någon vagn! :) hoppas ni får tag på vagnar. Själv behöver jag vår ännu, annars hade jag kunnat ge den! :)

Malin sa...

På facebook alltså :)

Ida S sa...

Jag har en resevagn som vi inte använder. Finns några små fläckar som inte går bort.men fullt användbar ännu.

maria sa...

Den tar vi gärna emot :-) för den gärna till magasinet och be dem lägga en reserverad lapp på den så hämtar damen som ska till Kosovo den. Tack!!

Anonym sa...

Jag har både vagn o kärra som gärna vill åka ti Kosovo. C.H

Anonym sa...

Jag har både vagn o kärra som gärna vill åka ti Kosovo. C.H

maria sa...

Va bra, tack!! Som jag skrev åt Ida så kan du föra dem till Magasinet om du har möjlighet :-)

Anonym sa...

En dum fråga,men var någonstans finns magasinet, Jakobstad?!

maria sa...

Kanalesplanaden 2, Jakobstad. Ingång från baksidan!

Anonym sa...

God morgon:)
När behöver ni senast ha in vagnen till magasinet för att den ska hinna med? Och tar ni emot flera vagnar?
H Anna G.

maria sa...

Gärna innan slutet av Mars :-) Flera vagnar tar vi nog emot, vet inte hur många som ryms med till Kosovo men det "bekymret" tar vi då! :-)