s p i r a


Jag har lovat mig själv, för mitt eget bästa, att aldrig mer sy egna kuddöverdrag.  Än så länge har jag hållit mitt löfte. Igår köpte jag tre nya överdrag från spira serien vid Textil shoppen. De hade erbjudande på 3 betala 2. Gillar stilen på deras alster, gillar ju för övrigt svart-vitt vilket jag gjort i flera år redan. Dessa färger är nog här för att stanna i vårt hem.

Nu är det ju fredag och fredasfeelisen smyger sig på. Tyvärr blir helgen i jobbets tecken och att stiga upp klockan 6 lördag och söndag morgon känns inte alls lockande. Men allt går bra om man ställer in sig på det. Ikväll ska jag en sväng till magasinet eftersom ett gäng äldre män hyr lokalen för ett möte, samtidigt får jag passa på och hänga upp lite mera kläder efter en liten remont som några händiga män fixa igår. Sånt på tapeten hos oss. Sånt på tapeten vid magasinet. 

PS ni glömmer väl inte att skänka gummistövlar, även söndriga/smutsiga etc , till magasinet. Be dem som är i kassan att skriva Maria på dem och lägg dem i köket. Vi ska nämligen gjuta betong i dem och sälja på vårbasaren i maj (jag vill ju inte klippa sönder användbara gummistövlar så därför efterlyser jag söndriga sådana som är i sämre skick).  Betonggummistövlarna är söta att ha på trappan eller om de är mindre även på trädgårdsbordet bredvid blomkrukan i sommar. Sommar - ljuvliga sommar. Men dit är det ännu en bit.

Inga kommentarer: