pricken på i


Sen jag flyttade in det nya skåpet så har pricken på i:et saknats. Den hittades i en svart målarburk. Bättre så. Nu tar färgen på tavelhyllan upp färgen på skåpets fötter. Vadå petnoga!?
Gungstolen skulle också bli snygg i svart men den behöver bli slipad innan om färgen ska hållas på plats och det blir nog för mycket jobb. Man ska ju inte överanstränga sig...
Ikväll klockan 21:30 kommer jag dock att känna mej överansträngd vare sig jag vill eller inte efter 9 h arbetsskift. Magen känns (alltså inte på det positiva sättet då magmusklerna darrar efter ett träningspass) då man ska hjälpa gamlingar i säng, upp i stolen och vid all förflyttning. Men vi tar ett skifte i gången och ser framemot semester om en månad. YES!

Edith sitter bredvid mig och läser läxan: 
Lilla Lotta kommer hem med en get och är strålande glad. 
- Pappa, titta vad jag har fått av farbror Svensson. 
- Den får du nog lämna tillbaka. Den kan vi inte ha här hemma. Tänk på lukten.
 - Ja, men pappa, tror du inte att geten vänjer sig. 

Mamma, fattar du? frågar hon och spänner ögonen i mig vilket får mig att känna mig som tre, max fyra år. 

Inga kommentarer: