p a u s


Vi tog en paus från vardagen och styrde kosan till firmas hus i snörika Hedenäset. Skönt och avkopplande fast samtidigt tröttande att sitta timtal i bilen. Skönt sen att komma hem efter en resa. Borta bra men hemma bäst! Fast barnen tyckte nog att borta var bäst - som dom lekte i snön!! man blev igen påmind om att vi faktiskt inte haft nån vinter här hemma. Den blev skippad detta år.
På fredagen hade vi den obligatoriska slalomresan till Svanstein inbokad. Vår familj fungerade som publik och satte fart på brasan till korvgrillningen. På lördag var tanken var att damerna skulle shoppa hela dan - med obegränsad tid. Vi drog ett snabbt varv genom ikea, körde sen till rusta på en snabbis och SEN VAR JAG KLAR. Mycket konstigt! Jag håller på att bli konstig på riktig. Skrämmande. Jag har inte bara tröttnat på att köpa kläder och prylar. Jag har också tröttnat på att handla hem inspirerande mat. Önskar man kunde sitta hemma och klicka hem morötter och äpplen och se hur dom kommer levererad på linan som i Robin Hood. Verkligen önskvärt. 
Men allt har sin tid och nog blir också vårt kylskåp fylld med läckerheter så småningom. Imorgon har dock både Jens och jag arbete hela långa dagen och barnen får vara hos "deras dagmamma". 

Var inte rädd för att utvecklas långsamt,
var endast rädd för att stå still.
/ kinesiskt ordspråk

1 kommentar:

levnadsglad sa...

Du e inte konstig, du är bara gravid . :-)