e n s a m m a


Idag hade vi avslutning i mamma-barn grupperna (vi var med buss till touhotalo och på mat till ABC så vi har haft en angenäm förmiddag). Då det var dags att köpa en tackgåva åt ledaren så var ju missionsmagasinet ett ganska naturligt val. Naturligtvist. När det kom till kategorin att välja kort så hade jag svårt att välja bara ett. Vi har så många fina kort med bibelverser för olika tillfällen där, har ni inte tittat på dem tidigare så är nog tiden inne nu. På nåt vis så föll valet på detta kort denna gång. Jag undrar om det inte är det vackraste kortet jag sett! Innebörden är så djup (dessutom passar det också åt en som dragit mamma-barn grupper för efter såna pass så behöver man vila)

"Kom med mig till en öde plats
 där vi kan vara ensam och vila er lite"

Hur ofta söker vi en stilla stund med Gud? Där vi kan samtala med honom utan att låta oss störas av allt annat runtomkring. Stunder när vi inte är för trötta eller för stressade. Stunder då vi känner hans närhet. Då det bara är vi, Gud och jag.  
Lika viktigt som det är att vårda parrelationen i äktenskapet eller umgås med barnen ensamma utan syskon är det att vårda relationen med Gud. Vi bör lära känna honom. Vara med honom. Samtala med honom. Vi bör ta oss tid. Söka oss en plats.

"Närma er Gud och han skall närma sig er" Jak 4:8

Gud vill ha en personlig kontakt med oss, den ska kännas naturlig. Upplyftande. Något vi längtar efter. 

Jesus kom in, rena mitt sinn, kom in i mitt hjärta Jesus.
Kom in, bo kvar, min styrka var.
Kom in i mitt hjärta Jesus. 

Inga kommentarer: