s o p p a


Igår kväll fick mannen ett infall och kokade värsta rysk soppan och det doftade ljuvligt här hemma. Man borde definitivt göra mera hälsosamma soppor.  Denna soppa innehöll rejäla köttbitar, sopprötter, lök, morötter, blomkål, broccoli och kanske nåt annat som jag inte reflekterat över. Soppan påminner mig om att jag för ett år sen var på väg till just det ryska landet. Jag har faktiskt två år i rad varit i Ryssland på morsdagen så detta år ska det bli extra skönt att vara hemma och bli uppvaktad av mina kära barn. 

Nu är jag trött, har ropat med barnen så magen hoppat. Att vara arg tär på krafterna. Att dom ibland inte gör annat än busar, härjar och klottar får en att påminnas om att de trots allt bara är barn. Busiga barn.
Nu ska jag ringa mannen och beställa en marabou chokladplatta tills han kommer hem. Because i`m worth it...eller nåt sånt...

Inga kommentarer: