Kristi himmelsfärdsdag

En lugn kristi himmelfärdsdag har vi hos oss. Dryft efter pappa har vi allihop och Ruth funderar var chokladen är gömd. Vi har nämligen alltid lagrat upp med en fazers platta till söndagar och det vet hon så väl. Nu har vi ingen platta, mjölken och matlagningsgrädden (som jag behövde till broilerstrimlorna) är också slut och jag skäms över min bristande energi att handla hem mat. Vi får nog cykla iväg till mommos ikväll och låna ett mjölkpaket. 
Mina tankar är hos mitt syskonbarn som ligger på sjukhus i H:fors. Han har en svår brännskada efter en olycka. Sommarlovet kunde inte ha börjat sämre för honom och hans familj. Vi får be vår Fader om läkande krafter!

Herre, du hör våra böner,
du hör våra suckar,
du hör vår ängslan och vår oro.
Du vet hur tvivlande vi är då vi ber.
Omslut vår kära Andre på alla sidor!
A m e n

Inga kommentarer: