i n t r e s s a n t


Nåt intressant verkar barnen ha fått syn på i vattnet. Fast bara vattnet i sig själv är ju intressant. Väldigt intressant. Samtidigt lite småjobbigt då man hela tiden måste hålla koll. Var är alla barnen? har du koll på barnen? Har jag koll på barnen? har ni koll på era barn? 

En härlig, solig, första maj fick vi här i Österbotten och jag tror och hoppas att de flesta fick njuta till max av denna lediga dag. Jag har fått mumsa i mig av svägerskornas hemkokta munkar och kan konstatera att de är så ljuvligt goda!

I morse fick jag förresten stifta bekantskap med en ny gravidåkomma. Nämligen bröstbränna. Efter morgonmålet fick jag en stickande känsla i bröstet och måste lägga mej ett tag, tanken att jag nu säkert snart drabbas av värsta hjärtinfarkten fick mig att snabbt kravla mig upp ur sängen för att fara och byta kläder. Inte kan man ju åka iväg till sjukhuset med fulaste morgonrocken i mannatid! (den är blå med nallebjörnar på och passar inte alls en mogen kvinna på 30!) När brännan så småningom lättade (precis då jag var nyduschad och fräsch med rena kläder och redo för sjukhusfärd) och jag satte mig för att googla "gravid + bröstbränna" så fick jag bekräftat att detta inte är nån ovanlig åkomma och att boven i dramat säkert var de friterade munkarna som jag ätit. Idag har jag igen ätit två munkar och hade tydligen glömt hur obehaglig känslan med bröstbrännan var.

Nu är det maj, vart tar dagarna och månaderna vägen? i juni får vi, om allt går väl, en bebis....

l   ä   n   g   t   a   r


Inga kommentarer: