morsdagspresent och munkar


I morse var vi och kokade munkar till basaren, riktigt roligt faktiskt. Nu kan jag härmed lägga detta på min meritlista - kan koka munkar! Fast å andra sidan så gjorde jag varken degen eller kokade dem så egentligen är nog min  m-u-n-k-k-o-k-n-i-n-g-s-k-u-n-s-k-a-p  ganska bristfällig ännu. Nåt förkläde hade jag ju inte en tanke på att ta med, vilket kanske märktes i ett visst ljusläge om man tittade noga. 

Nu till årets trevliga morsdagspresent.
När jag kom hem var mannen i färd med att tvätta fönstren. Våra dammiga, smutsiga fönster som jag oijat mig över i veckor. Gissa om det kändes fint!

 I skrivandets stund dras lotteriet vid basaren, där var verkligen fullt med folk då jag kikade in efter bakningen. Ska bli roligt att höra sen vem som vunnit. Har jag riktigt tur, vilket jag inte brukar ha i lotterier, så vinner Edith gasgrillen, Ivar trädgårdsmöblemanget och Ruth brio vagnen...typ......

Inga kommentarer: