kNasiGa dRömmaR


Jag tror det hör till bearbetning av en gravid kvinna att drömma XX antal drömmar om förlossning. Inatt upplevde jag en drömförlossning.
Jag blev undersökt av en barnmorska på rutinkontroll vid rdg. Hon konstaterade att barnet var så pass nere vid öppningen så hon plockade ut det. Sådär bara. Nu plockar jag ut barnet och det gick lika enkelt och snabbt som att ta bort kärnan i en mogen avocado. Efter "förlossningen" försökte jag få tag i mannen som ju är utomlands och han svarade inte. Ringde medresenären och han frågade om samtalet var så pass viktigt att jag behövde tala med mannen. 
- jo, absolut! Vi har just fått ett barn. Sen samtalade jag med J på en linje som var bristande och lovade att skicka en bild av våran bebis. Efter samtalet skickade jag också bilden av bebisen i alla olika Waths up grupper som jag tillhör och alla blev lika överraskade och glada. Grattis till bebisen, det gick ju snabbt!
Hmmm. En dröm är ju en dröm. 
Nästa vecka ska jag börja se över kläderna åt bebisen, vi har endast några få plagg. Men jag är en sån som inte vill förbereda nåt nå länge på förhand, och en månad känns som en evighet framåt. Dessutom kan man ju knalla och gå 2 veckor över tiden och då blir vårt barn ett juli barn - isåfall ger jag upp. Kastar in handduken så att säga, orkar inte vänta så länge. Orkar inte. Vill inte. Filten på bilden (hm) blir perfekt för svettiga dagar eftersom den är så liten och nätt. 

Inga kommentarer: