h j ä r n g y m n a s t i k


Alltså vilken härlig sommardag. Den har givetvis spenderats på utsidan!
 I förrgår hade Edith och jag en diskussion om vår hund Nova som har några kilo extra runt magen. Jag uppmanade henne att hon gärna får fara oftare på promenad med henne nu då inte jag är så pigg på att lunkka utmed vägarna. Hon blev tydligen lite orolig för vår lilla tjockis och hade lånat en träningsbok för hundar på biblioteket. Att det är hjärngymnastik tycktes dock inte bekomma henne och jag smålog åt hennes bokval. Om övervikt skulle kunna botas med hjärngymnastik skulle det vara så enkelt. Att Nova dessutom får hundgodis som belöning för utförd övning bidrar ju inte heller till viktnedgång. Heija Edith!
Publik hade de givetvis. En väldigt peppande sådan. 
Ivar var dock inte särskilt förtjust i hundövningarna, han vilade bara armen mellan trimmningspassen. (vi har en trimmer som är modell lättare och som är med ackuladdare, perfekt för en liten grabb som vill ta i och hjälpa mamma)


Sånt hos oss denna tisdag kväll då livet känns extra skönt. 
Blomrabatten fick sig också en omgång av barnens mormor. Edith som skulle ut och gå med Nova kom inrusande och sa att mormor står i rabatten och rensar. Hon tyckte det var väldigt konstigt att nån oanmäld kommer och vill rensa rabatten. Jag tycker det är väldigt lyxigt.

Inga kommentarer: