laddar upp


laddar upp med kladdkaka inför en tuff vecka, tyvärr hann ni inte se nån smaskig bild av självaste kakan......den liksom bara slank ner......okej, inte riktigt sant. kakan rörde jag ihop i lördags och nu åt jag den sista biten rakt från kakformen med eftermiddagskaffet, enkelt, snabbt och gott.....okej, medger att den sista biten var onödigt stor att äta på en och samma gång *hmpr* ska försöka minnas till nästa gång att man inte behöver så stora portioner (oberoende av VAD och när man äter)! kan meddela med detsamma att när jag får gäster så delas nog assietter ut och man behöver inte äta direkt från kakformen.

ps. om nån funderar på varför jag måste ladda upp så säger jag bara att gubben har jobb i princip dygnet runt fram till söndag....lite måste han hem och sova mellan varven men det är allt vi kommer att se av honom. jag hoppas sen, efter denna intensiva vecka, att slaktarlinjen vid snellmans blir en succe och att allt fungerar som det ska.


pps. nu ska jag frista allihop och skryta med att jag inte ätit nåt socker (om man bortser från lite 70% choklad och lindas kalas) eller mjöl sen 1 januari och mitt sockerberoende är ett minne blott.......häng med på lchf ni också, det är långtifrån invecklat!

2 kommentarer:

Greta-Lis sa...

DUKTIEN KVINNO!

*heja, heja*

Anonym sa...

farligt med lchf... :(