nyårslöften ? javisst



jag hör inte till skaran som tycker att det är löjligt och onödigt med nyårslöften, en sån som tänker att nyårslöften håller man ju ändå inte.......det är ju det som är spännigen - bryter man löftet om 365 dagar? eller 30 dagar, 6 h och 5 min? eller 3 dagar 6 h och 5 min? eller 3 min, 6 sekunder och 5 snabba andetag?.........spännande tider!

själv har jag satt ribban lågt detta år, jag vill ju inte misslyckas genast.......mitt mål är kort och gott ja, jag börjar med den traditionella viktnedgången: - få bort ca 10 kg i vikt, eller 8 eller ja, 4 kg räcker nog, det ska ju finnas nåt att ta i efteråt också! - glansigt hår - vackrare vardagssfrisyrer - köpa färre svarta plagg - harmonisk hemmafru som nynnar vid den dagliga matlagningen - smalare midja och gäddhänget på armarna ett minne blott (ev lite muskler som framträder när jag lyfter upp min tvååring vid beachen i sommar) - ha ett välstädat hus varje timme - lära mej gilla läget när många barn leker värrigare i vardagsrummet - aldrig mera klaga på gubbens långa arbetsdagar OM sådana ev kommer - vältrimmad kropp - inte sucka över klädtvätt utan vara tacksam över att vi har tillgång till tvättmaskin - tillbringa mer tid utomhus - sluta titta på klockan ideligen - öka konditionen märkbart - inte komma in i nån sjuk sockersvacka igen - köra LCHF , (kurstillfälle bokad för välbehövlig peppning) - vara på gott humör även då jag är sur - minska rejält på chokladintaget - skippa färdiglagad mat - köpa ordentliga kläder och inte ha klädskåpet full av "trams" - sluta anv lillebrors avlgda vinterskor med hål framme när jag är ute och rastar barnen (och mej själv) - öva mej på att skratta hjärtligt och högt.....ha ha haa haa haaa.......ett sånt skratt som smittar av sej åt andra!

JAPP - årets to do! inte så farligt va? detta fixas galant.........!

och skulle några av mina nyårslöften inte förverkligas så säger jag bara: - att ha nyårslöften är löjligt! jag gillar läget i alla lägen fast jag har gäddhäng, choklad runt munnen, bilringar runt byxlinningen och urtvättade kläder, stökiga barn och arbetande gubbe........

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Ojdå, skulle jag ens försöka hålla dina nyårslöften så skulle jag garanterat bli utbränd! Haha!

Nää, jag ska nog bara ta dagen som den kommer, och istället kanske försöka att acceptera att huset inte är välstädat varje timme! :D

Kaffe låter smaskens, det ser jag framemot! :)

Dagny sa...

oj hjälp. Kände genast att jag jag skulle drabbas av utmattningssyndrom om jag skulle följa din lista....fast det räcker ju med att FÖRSÖKA!! Så heja heja!

Själv har jag gjort ett så stort nyårslöfte som att jag slutar helt med sockret i kaffet. Mäktigt värre ;-)
och så måste jag fortsätta höja pulsen nån gång i veckan. Lista ut vad som triggar i gång migränen och försöka hållas frisk OCH GLAD! Och en SNÄLLARE mamma. och..bli trevligare..och hitta på mera med barnen..börja skida.. fortsätta på spanskakursen.ja...min lista blir nog också ganska lång också märker jag.
Som sagt, försöka duger!!

Anonym sa...

Jag planerade egentligen att diskutera ditt blogginlägg är otroligt realistiskt. Jag väljer att höra något helt nytt med det här på grund av att jag verkligen ge samma plats inom min USA under denna fråga så detta specifika hjälpa?? S alla gott. Jag kunde en ordentlig titt om ämnet plus märkt ett stort antal bloggar, men i motsats till det. Tack för att avslöja så mycket inuti mellan-rum.blogspot.com