vinterprydnader

vilken super duper vecka som gått....har varit och besökt många glada och så har vi haft många besök och jag är glad att ingen som kommit hit har vänt på yttertrappan när de sett vår långtifrån vackra vinterprydnad. nu är det redan fredag och dagens jumppa är avklarad. ja, jag försöker få upp flåset varje dag vilket också syns i ansiktet medan jag jumppar.

- mamma, varför gör du såhär? frågar ivar från åskådarbänken

- jag tycker det är skönt, svarar jag flåsande.

- men varför vill du ha skönt, frågar han, med tvivlande min.

till svar får han ett pressande leende.


men egentligen borde jag ha svarat annorlunda, nu får ju lillkillen fel syn på skönheten. jag borde ha svarat:

- jag tycker det är tråkigt och en minut på crosstrainern känns som en timme! mamma jumppar bara för att bli lite smidigare, få på sej favoritbyxorna igen, få bättre feelings och för att man EFTERÅT mår så mycket bättre. egentligen vill nog din mamma hellre sitta i soffan med nyrullade chokladbollar och 8 fazers chokladbitar med kaffet.

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jaa du, inte är det lätt att förstå sig på (kvinn)folk när man är liten! :)
Tack för senast, hur trevligt som helst, och uteprydnaderna har NOLL betydelse när man får ha så gott sällskap som du och dina barn! ;)

Linda sa...

Ha e så rolig Ivar!!

:-D