att söka det positiva är inte alltid det lättaste


Så startar vi måndagen med en urtvättad pyjamas, en gammal sko och ett glatt leende. Kan det bli bättre? Njaa...kanske. Det beror på hur långt mamma tålamod man har för tillfället. Vi har en liten kille som suger energin av sina föräldrar och kräver konstant uppmärksamhet och lek. Är vaken från 05:30 på morgnarna till ca 21:30 på kvällarna och sover max 5 h på dagarna! Max (då har det varit en bra dag!) Han får leka med nästan vad som helst bara han är nöjd. Men gränsen går vid allt som är farligt eller allt som är äckligt typ wc borsten eller diskborsten *blink*. Suck.
Nåja, han växer ju till sig och snart börjar vi vara ute mera bara vädret skulle bli varmare.
Allt har sin tid och tids nog slutar denna kille att klänga i mammas famn, dra mig i håret och kläderna eller bara snusa i skarfen. Han är den finaste bebisen i världen och jag ska akta mig för att klaga.
 
Var positiv
"Det krävs mindre energi att säja något positivt än det gör att säga något negativt. Faktum är att forskare nu säger att när vi säger positiva ord slappnar kroppen av och blodflödet till hjärnan ökar - och med en väl syresatt hjärna kan man reda ut saker och ting på ett mer effektivt sätt".
Richard Daily
 
Okej, nu ska jag försöka vara ovanligt positiv idag med mina barn. Redan inställningen man har avgör. Inga mera suckar över tristessen. Att sitta vid en leksakskorg är ju jättekul! jipii.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har en pojke som är vaken från 7.00 til 21.00. Han är 2 år och väldig aktiv och nyfiken!! Huff..