n i p p r i g

Ikeas nippriga lampa fick följa med hem i lördags. Till all lycka så ska den hängas utom räckhåll för barnen, annars skulle skärmen inte hålla ihop särskilt länge har jag på känn. Gillar formen och färgen! Hur den passar i samma rum som denna lampa återstår att se. Endera blir det topp eller en flopp.


På tal om sköna former så blev jag väldigt nostalgisk häromdagen då Seth lånade ett par strumpbyxor från syrrans. Dessa strumpbyxor alltså! Ivar har använt dem, Ruth har använt dem och i något skede har de hamnat i Elias klädskåp och han har säkert använt dem flitigt. Nu får de pryda Seths gulliga ben och ännu är det inget hål på knäna. Visserligen är tyget väldigt, väldigt tunt men inget hål. Ännu.


Sånt hos oss då jag vaknade innan Seth. Håller jag på att bli gammal då jag stiger upp självmant 05:30? Det var väldigt skönt att inta morgonmålet ensam och ännu skönare att vara pigg och vaken då Seth började ge sig till känna strax efter 6 tiden.
Nu tar vi måndag på detta och hoppas att det blir en fin vecka! Har mycket att fixa nu efter att ha inhandlat lite till hemmens vrår och jag skall börja i Ediths rum. En " liten" vägg ska bli svart.  

Inga kommentarer: