blomma som sett sina bästa dagar


- men mamma, har du inte gett nåt vatten åt blommorna? de kan ju dö, utbrast Ruth och tittade bestört ner i kannan.  Hastigt fyllde hon en kopp med vatten och kröp upp på köksbordet igen och gav en skvätt åt blommorna som hon hade plockat åt mig.
- mamma, du vet väl att alla blommor behöver vatten, fortsatte hon och spände ögonen i mig och fick mig att känna mig som Maria, 3 år.
 
Sånt hos oss då kaffet kallnar alltför snabbt. Jag får hela tiden fylla på. Seth somnade just i vagnen där ute och Ruth och Elia leker med små lego. En skön stund här hemma alltså. Nu ska jag fortsätta med textandet, finns så många nya stilar och det känns nästan lika bra som då jag står och blandar godis. Ivar vill ha nya tavlor till sitt rum och jag tror Gud som haver bönen (i lite annan version både när det gäller text och bild) skulle passa honom. Vår tuffing.
 
 
 

Inga kommentarer: