d u n k e l t


Så skönt med en slappar morgon och ännu är det en hel timme tills vi ska börja ställa barnen till söndagsskolan. Vissa av dem behöver under dusch strålarna innan det så det blir nog dags att snart skrida till verket.
Ikea resan gick finemang. Hem fick denna söta blomma komma och en massa annat som står ouppackat i farstun. Det är så roligt att åka iväg med trevligt sällskap en heldag och bara ta det som det kommer. Men visst är det onödig lång väg bara för Ikea. Hoppas verkligen att de snart etablerar sig i Vasa!
Den sista timmen av resan rattade vi in sändningen (på internet) från Bosund bönehus, hittas här, de har sändning idag igen 14 och 18. Vi fick ta del av en kärlekens predikan. Den var djup och berikande och jag tackar Gud för de orden. Behövde dem. Bland andra bibelverser (borde ha haft penna och papper så jag skulle ha kunnat skriva ner alla han läste, mitt minne är så kort) så lästes första korinterbrevet 13 i sin helhet.

"Nu se vi ju på ett dunkelt sätt, såsom i en spegel, men då skola vi se ansikte mot ansikte. Nu är min kunskap ett styckverk, men då skall jag känna till fullo, såsom jag själv har blivit till fullo känd. Så bliva de då beståndande, tron, hoppet, kärleken, dessa tre; men störst bland dem är kärleken."
1 Kor 13: 12-13


Inga kommentarer: