r i k s d a g s v a l e t


Grodorna, barnen och föräldrarna i familjen B skippade valvakan och föredrog drömmarnas värld. I morse fick jag ta del av resultatet och till min stora glädje fick nr 65 fortsatt förtroende. Vi får nu be om Guds välsignelse över Finlands riksdag och blivande regering och att de som blivit invald tar de rätta besluten. Det här med politik är inte så enkelt med alla åsikter som går isär och jag är tacksam att jag inte desto mera behöver engagera mig. Det måste ju kännas ganska blottande på nåt vis att ställa upp i ett val. Man blir granskad från alla håll och kanter och framförallt kritiserad. Sen på valvakan ska man hålla skenet uppe trots att det kanske inte går som man hade hoppats och besvikelsen kan bli ett faktum. Jag skulle inte ha kurage till nåt liknande. Usch nej.
Sånt hos oss denna måndag då solen strålar på utsidan. Det blir en vacker dag på alla sätt! De tre äldre barnen sover ännu (måste nog väcka upp dem nu om de ska hända till skolan) och nu är det morgonkaffe som gäller.


Inga kommentarer: