snygg i jeans


Imorgon ska vi på fest då Mr Björkskog och Mr Pettersson döps. Idag gäller det att kolla om alla har rena och någotsånär fina kläder att dra på sig. Imorgon är det för sent att tvätta då man inte har torktumlare. I morse kollade jag Sets klädlådor (bland kläder som hittills varit alltför stora) och visst hittade vi fina kläder som han fått av nära och kära, butikslapparna var kvar ännu så shopping i klädskrubben gav ett lyckat resultat.
Nu är det resten kvar då...Våra barn har mest joggingbyxor och huppari i skåpen och alltid då det vankas festligheter så blir vi påminda om den saken.
 
Sånt på gång hos oss denna vackra fredag morgon. Så snart Seth vaknar från sin förmiddags tupplur så skall jag bege mig till prisma och handla mat med de två yngsta. Kanske en och annan chokladros får komma med hem. Man vet aldrig.
 
Förresten så har vi ju föräldramöte i Punsar bönehus ikväll 19:00 så dit kan man ju bra fara ett varv innan fredagsmyset tar fart. Våga vara förälder är temat och föreläsare är Ann-Helen Mäkelä. Jag skulle gärna ta nåt sällskap med mig eftersom Jens lämnar hem med barnen...

Inga kommentarer: