aLLa hjärtansdag


Önskar alla som kikar in en behaglig, god och glad alla hjärtans dag med denna klick youghurt utspädd med lite "oboypuder" som prydde köksön i morse efter att barnen ätit.
 Jag hoppas ni är rika på vänner, och att ni kan tänka på dem med värme i sinnet. 
En vän är en som vet allt om en, och ändå tycker om en! 
Själv startade jag dagen med besvikelse över att reportaget om missionsmagasinet inte var med i dagens ÖT som de hade sagt, men å andra sidan visste jag ju redan att när det gäller dagstidningar så vet man aldrig vad de prioriterar när, var och hur. Nu har jag ju något trevligt att se framemot istället.
Ska befinna mig på avd 8 kl 12 idag så nu gäller det att sätta in en två euro i damen så hon får något vettigare gjort än att tvätta håret innan hon far. Nåja, redan det är ju ok, att hon har rent hår alltså. Fett hår är något jag verkligen avskyr. Då känner jag mig äcklig, smutsig och smålat. 
Avslutar med att knäppa ett kort av Ruth O.C som gör mig sällskap här vid köksbordet. Hur mysigt har de det inte på kökssoffan! Observera att ridhjälmen har blivit utsmyckad med en klick rosa modellera. Ruth älskar rosa och hon tycker nog att hon har den finaste ridhjälmen i nejden.
Observera också att vår kära Nova är rik på vänner. Sådana vänner som alltid är att räkna med trots att Novan ibland biter dem i svansen och sliter dem nästan i stycken! Är det inte en vänskap att lita på så finns ingen sådan. 


Vill avsluta dagens inlägg med några verser ur bibeln som vi kan begrunda vändagen till ära. 

"En vän visar alltid kärlek" ords 17:17

"Vissa vänner skadar varandra, 
men en verklig vän är mer tillgiven än en bror" ords 18:24

"Visa varandra tillgivenhet och broderlig kärlek,
överträffa varandra i ömsesidig aktning" Rom 12:10


1 kommentar:

Lantlig Längtan sa...

Hej vännen :) Hoppas du haft en riktigt bra vändag!! Tiden bara rusar iväg för tillfället, men kanske vi snart lyckas klämma in en dag då vi hinner råkas :)
Hoppas du får må fint med lilla bebisen i magen!!

Ruth och Nova ser verkligen ut att ha det riktigt mysigt i soffan... Lilla Nova har vi ju inte hunnit träffa ännu så det skulle vara riktigt kul att hälsa på och träffa henne också :)

Vi hörs! Kram