m a n n a



Såna fina förpackningar hittar man vid missionsmagasinet. Kort med bibelverser och med värdefulla ord. Korten kan också användas som gåvokort, fint att ge tillsammans med en blomma åt en kär vän!

Guds frid
som är mera värd än allt vi tänker,
ska ge era hjärtan 
och era tankar
skydd i Kristus Jesus.

Guds Frid som är mera värd än mina irriterande tankar nu just. Amen. 
Fridens tankar behöver jag ösa på med nu i denna stund då mina barn och jag är lite i otakt. De har tråååååkigt!! Edith tänker bara på sina kusiner som är i slalombacken och kan inte koppla bort den tanken (trots att hon själv inte gillar slalomåkning). Själv skulle jag helst slappa hela dan med en bok som syrran lämnade här igår kväll. Den ekvationen går dåligt ihop. Önskar jag vore en aktiv mamma som skulle hojta åt barnen - kom så far vi ut och kollar om det finns några maskar i vattenpölarna. Öh! Men klockan är bara 10 på morgonen så ännu hinner vi kanske, om orken räcker till, hitta på nåt roligt!

Uppdatering några timmar senare: Det blev ett besök till simhallen och sen och äta till "äckel mäcken" som barnen verkligen gillar!! Nu slappar vi resten av kvällen, av simning blir man utmattad....

Inga kommentarer: