nåt nytt

Nått nytt, nåt gammalt, lite skratt, arbete och sällskap. Det får man då man besöker missionsmagasinet. Idag hade dessutom barnen extra kul där när de lekte med hälften av caféstolarna som föreställde en båt. Café gästerna såg lika nöjda ut ändå och jag tror att alla får vara som dom är där, då känns det mest hemlikt - precis som vi vill att det ska vara. Barn är barn och får dom inte vara som dom är bland andra människor så måste man ju bara sitta hemma! Skulle jag skämmas över mina vildingar så skulle jag inte ha fått en tredjedel uträttat av allt jag gjort vid magasinet. Maria = busiga barn. 
Igår fick vi in några vackra tavlor också som ni absolut måste fara och se (och köpa)! Samtidigt kan ni ju passa på och köpa en söt godisskål som finns på bilden, proppa den full med dumle och sen äta upp alltsammans samma kväll.

Min dag är ny , o GUD
Jag vill inte röra den
förrän Du har hållit den 
i Dina händer.
välsigna den åt mig
innan Du bryter den
i timmar, minuter, sekunder.
Som du bröt välsignat bröd
till tusendets mättnad.
Låt min dags
välsignade
bitar
fylla tomrum
hos någon.

Ni har knappast läst något så vackert ännu denna torsdag, det hade inte jag i varje fall. När Herren välsignar nåt så behövs inget mera. Det är fullständigt och behöver inte redigeras. Sån kärlek, jag behöver knappast tillägga att jag ofta har en längtan att få se Jesus. Tänk den dagen!
Herren välsigne oss och bevare oss. Amen

Inga kommentarer: