d a g e n


Jag äter för mycket. Motionerar för lite. Mitt ena öra värker litegrann, har på känn att värken kommer från baktanden. Ruth leker med mjöl i två byttor, hon är på resa nånstans med sina trogna dockor. Ivar kan inte slita sig från legospelet, han har redan suttit för länge. Det slaskar och regnar ute och jag tänkte halka  med mina gummistövlar då jag skulle och väga mig till viktväktarna i morse, ursäkta jag menar - då jag skulle till rådgivningen! Ivar var med dit och smålog då babyns hjärtljud ljöd i rummet. 
Nu hör jag på dansbandsmusik i radiovega om kärlek och ljuva somrar: min stund på jorden är här och nu, tänk att jag funnit en så som du......vardagen är skön, kravlös och smått tråkig. Solen skulle nog göra underverk, då skulle jag dricka eftermiddagskaffet på trappan där ute.
 Ikväll blir det möte med folkhälsan men jag känner att jag kunde ta paus från detta kapitel - missionsmagasinet, arbetet och den växande magen kräver sin energi och jag känner att min fokus ligger på annat håll än folks hälsa.
Snart kommer Edith hem från skolan och det första hon kommer att säga är:
- mamma, ni glömde kvartssamtalet vid skolan igår.
Jo, jag kom ihåg det imorse, 18 timmar försent och skäms! Jag brukar inte glömma sånt. Den stora lappen med tiden har varit framme i köket i en vecka. Nu ska jag dricka andra koppen kaffe.

Ja, förresten. Ett nytt skåp har fått flytta in. För övrigt händer inte mycket på inredningsfronten hemma. Ibland är köksmattan smutsig och ibland är den skinande ren efter tvätt. På den nivån förändras ibland nåt här hemma!

Uppdatering 5 minuter efter: Edith sade precis det jag hade förväntat mig och tillade - NI SKA FÅ EN NY TID AV NINA OCH DEN MÅSTE NI  PRICK!

Inga kommentarer: