g e m e n s a m t


Åtminstone en sak har min man och jag gemensamt och det är vår bristande entusiasm då det gäller alla former av vintersport.
Vi sitter hellre runt brasan och värmer oss och grillar korv.
Men pga av grupptryck eller "släkttryck" så befinner vi oss plötsligt vid slalombacken med lika oentusiastiska barn. Ruth var den ende som som var riktigt intresserad av att testa sporten men tyvärr den som hade minst färdigheter för den. Edith fann en gnutta intresse timmen före vi skulle fara hem och Ivar testade också några gånger. Men han föredrog rattkälken i pulkbacken och kom åkande i en fart som skulle skrämma äldre tanter på flykt. 
Nu känns det dock skönt då vi kommit hem och får värma frusna tår. Man känner sig som en duktig förälder som varit med barnen och haft "lite friluftsliv" och jag tror man kan jämföra känslan jag har nu med att man gjort en god samhällstjänst. Konstigt, jag vet!

Nu ska jag äta lite pizza som mannen just for och köpa från kotipizza och sen några bitar marabou med nötter i. Mums filibabba. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt att höra att det finns andra som inte gillar vintersport. Ett måste varje gång man ska "umgås" ute vintertid.