M i s s i o n s m a g a s i n e t




 Har igen tillbringat en eftermiddag vid missionsmagasinet med mina barn och alla andra som var där.  Vi fick till vår stora glädje en snygg bokställning som passade perfekt vid magasinet. Att den dessutom inte kostade oss ett penni var ju ännu trevligare. Vi inhandlade också nya böcker av mannen som skänkte ställningen och nu får ni skynda er och köpa upptäck kärlekens olika språk för barn. En sån borde alla föräldrar ha hemma i bokhyllan. Kärlekens fem språk för vuxna är ju också läsvärd, perfekt gåva åt nygifta! Vi borde också få in dessa två böcker på finska. Lär känna varandra verkade också vara intressant, där fanns frågor att fylla i som ett test, också bra gåva åt ett förlovningspar eller nån som ska gifta sig.  Så har vi ju också som jag nämnt tidigare tavlor till försäljning, vissa finns också att köpas utan ram vilket ju är förmånligare om man redan har ramar. 
Kom in, kom in.....på lördag har vi öppet mellan 10 - 14. 

...så har vi också ett lotteri på kommande till magasinet, mera om detta senare...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag hade så gärna velat komma dit, men då man har lokalsinne som en yllestrumpa.. vad är adressen?

Anonym sa...

Jag var dit på kaffe ikväll...köpte en bok som jag skall ge som brudgåva. Äktenskapet skriven av Maj-Lis Palo. Det var ju såå mysigt där!

Anonym sa...

va kostar di gråa virkade pallarna? :)

Anonym sa...

Kanalesplanaden 2 är adressen

Anonym sa...

45 euro kostar pallarna

Linda sa...

åj, vad fin boktällning!
Jag har en liten förkärlek speciellt till böcker för barn.

Hos oss läser barnen " Gud och jag varje dag" . Silvia och Elin turas om vem får läsa. (så gulligt!)

Borde köpa "Gud och jag tar nya tag " också , eller vad den nu heter.
Ska in med lite grejor till magasinet, men är upptagen imorgon så det får bli på tisdag.
Ska bli kul att se de nya fräscha stolarna också :-)
De nya tavlorna ser fina ut också.

maria sa...

Vi borde få in flera barnböcker ännu, bokförsäljaren hade inte med en enda denna gång ;-) nu har vi mest pekböcker för de minsta...

Anonym sa...

Jag var in och tittade där runt jul och där fanns en fantastiskt fin stege som användes för upphängning av löpare, finns denna kvar och är den till salu??

Anonym sa...

Tittade in en dag till magasinet. Fint å trevligt, blev imponerad av att det var sån ordning o. reda bland alla kläder! :) Skrattade lite när jag såg lappen med "t-pajtor", vet ej om det är avsiktligt eller om den som skrivit lappen inte visste att det inte finns nåt sånt ord, spelar ingen roll, klockrent, Österbotten! :)

maria sa...

Stegen är någons privata, och visst är den fin!!

ha haa, ja vid magasinet kan man köpa T-pajtor i stora lass :-)