h a l v v ä g s


Är nu halvvägs till målet, idag var jag på ultra och fick den glädjande nyheten att allt tillsvidare ser bra ut med fostret. Hjärtklaffarna pumpar som de ska, ryggraden ok, njurar, lever, urinblåsan, fingrar och tår på plats osv osv...Jag som inte ännu känt fostrets rörelser kan andas ut, det lever! Tack gode Gud.
Så småningom får jag börjar spana in nutidens vagnar, vem vet hur många hjul den moderna vagnen har idag!? har inte kollat marknaden sen vi köpte vagn åt Edith för snart 9 år sen!

ps. På väg till stan så måste jag på ett enkelt vis förklara för Ruth (som kom med på ultra) varför mammas mage skulle undersökas
- om allt går bra får vi en bebis till sommaren som är lika liten som din docka och du blir storasyster.
- nu igen!? utbrast hon. (hon blir ju 4 i augusti och är yngst av barnen)

Käre Gud, ofta irrar mina tankar runt, runt.
Ibland på oväsentligheter som inte alls är sunt.
Hjälp mig att på det viktigaste i livet fokusera,
då blir glädjen i livet djupare - mera.
Nu när jag går i väntans tider känns din skaparhand så nära,
av dig, Herre, har jag så mycket kvar att lära. 
Varje dag, varje stund, lever jag för dig,
du som alltid, alltid älskar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I den bönen inneslutar också jag mig i, som tagen ur det innersta rum i mitt hjärta. Lycka till med graviditeten! Allt gott! /M

Anonym sa...

Va roligt att allt såg bra ut. Känns som det var i förrgår vi va på v. 20 ultra. Jag sku ännu säg att du skriver bra och tänkvärt på din blogg och "storasystern" va så söt. 😊 H. Hon som också va på mödrapoli och har 3 1/2 viko allt såg bra ut med vår bebis oxå.

maria sa...

Va skönt att allt såg bra ut för dig också, det är ju så spännande detta kapitel med graviditet och förlossning!