färgsprakande matta och tulpaner



Helgens viktigaste fråga jag och mannen ställde varann var, vilken morgon vill du ha sovmorgon? Mannen valde söndag morgon och jag fick sova ut i morse. Hur skönt var det inte att ligga och dra sig till 8:15. u n d e r b a r t! Nu har jag varit till missionsmagasinet med några tavlor och med mig hem hade jag en ljuvlig plastmatta på prov. Tyvärr var den för kort för vår farstu och jag funderar på att beställa en längre. Gillar nog den svart-vitrandiga som vi nu men ombyte förnöjer och visst skulle det vara glatt med en färgsprakande matta som möter en då man kommer hem. Dessutom skulle mattan passa med den röda byrån och min röda vinterjacka (om jag sen har vinterjackan fram ännu på sommaren så vet ni varför, ha ha)

Sånt hos oss då vi sitter i soffan och intar dagens eftermiddagskaffe med choklad (vän dagen i all ära). Igår fick jag två färgsprakande tulpanbuketter av gästerna och de piggar upp denna sköna lördag. Tack!

Ps. Nu finns det bara en bassäng kvar vid Hilltip, konstaterade Ruth, då vi körde in till stan idag. Mamma, vi måste köpa den snabbt innan nån annan hinner! ha ha, hon är knappast det ända barnet som tittar längtansfullt mot de blåa fyrkanterna som är "uppkippade" på sidan för att synas från kållby vägen. 

Inga kommentarer: