*h o s t*


Vi hostar vidare medan dagarna rusar förbi. Min förkylning kom väldigt olägligt eftersom jag har "Bellas jumppa", här, ikväll och träff vid tyngdpunkten med Johanna, här, imorgon. Ediths hosta kom också lika olägligt eftersom hon har skidtävlingarna idag i skolan som hon inte ville missa och ridning ikväll. Hon var hem från skolan igår och det syntes minsann i vårt kök. Leken pågick, med långa pauser såklart, från tidig morgon till sen kväll och jag beundrar mitt tålamod att titta på barbie prylarna hela dagen lång. Ruth hade till och med fixat spa åt damerna, undrar hur hon tänkte då hon stoppade dit hundar i samma balja. Hade de fina barbiedockorna haft något att säga till om så hade de nog vägrat att bada med hundar!
Nova poserar så fint, hon borde klippas igen ser jag. Konstigt hur man ser allt så mycket bättre på bild. 

Sånt hos oss då formen är borta *snörvel*. Hoppas att jag hittar den snabbt. Borde också hitta (eller köpa) ett nytt tyg. Har nya planer på gång. Har tänkt mig nåt fräsigt Marimekko mönster. Få se när jag hinner, idag skall vi till stallet direkt då mannen slutar och imorgon har jag träning då han kommer hem. Sen då jag skulle ha tid att fara är butiken stängd *suck*. Alla special butiker borde ha öppet till 19 så vi som har män länge i jobb skulle hinna. Att shoppa med barn undviker jag så långt det bara går trots att de nog har ett bra "shoppingvett" .Tycker inte att det är värt att slarva med dem. Allt tar så mycket längre då. 
Borde också föra några tavlor till magasinet, kanske vi tar ett varv på eftermiddagen om det passar med killens sov/vaken tider (men nog är det enkelt att bara vara hemma med småbarn!)
 Hur det blir återstår att se . Först Marimekko med dyra märkesprodukter, sen missionsmagasinet med billiga fynd. Kontraster. Och jag gillar båda och kombinerar gärna dessa. 

Inga kommentarer: