t y g t a v l a n


Jag skrev ju om Marimekko tyget för nån vecka sen och här är biten jag inhandlade. Vi hade en passlig "styroxbit" på liderskullan och jag tejpade bara fast tyget bakom och spikade upp. Enkelt, lätt och snabbt fixat. Tidigare hade vi en liten dammhylla där på väggen som, förutom damm, samlade småprylar såsom hårborste, hårband, småpengar och skruvar i en liten skål, telefon, pennor, lappar med oviktig info och så skräp förstås. Nu har "skräpsamlingen" förflyttat sig om hörnet på vitrinskåpet. Inte alls bättre. Varför ska det vara så svårt att flytta saker till sin rätta platser direkt. 

Nu i skrivandets stund då jag tittar på vitrinskåpets hylla så finns där en plastbytta som Ruth hade mellanmålet i igår till dagklubben, en tandkrämstub, två nappar, en tavla som skall till Ediths rum,  den gamla inomhustemperaturmätaren (som vi skruvat ner från väggen och ersatt med en ny), glasögonfack, ett par vantar som vi ska ge som gåva och Ediths finskabok som hon tydligen glömde. 
Så onödigt att samla dessa saker just där. 

Sånt hos oss då Ruth och Elia leker i wc av alla de ställen. Elias föräldrar ska på BB besök till kokkola och gamla minnen kommer upp för min del. Det känns som igår då vi körde dit med sammandragningar var femte minut. Nu är det snart åtta månader sen. 
Ikväll ska tjejerna och rida och att Ruth får rida på samma gång som Edith blir väl framöver en tradition. Hon går inte med på att stanna hemma. Då är det orättvist tycker hon och har så rätt. 

Inga kommentarer: