k o n t r a s t e r



Från arvsynd till loppisfynd. Kontrasternas blogg. Skulle jag enkelt kunna ändra namnet på min blogg så skulle den gärna få heta just det - k o n t r a s t e r . För det är precis det min blogg är. Ett inlägg kan bli ganska allvarligt, ett annat mera humoristisk, ett kan handla om en tung/tråkig vardag och ett annat om hur skön just vardagen är. Känslor skiftar. Humöret likaså och det syns på bloggen. Jag har ju bloggat sedan 2007, i 8 år alltså. Tyvärr är min gamla blogg raderad och jag vet inte riktigt hur jag tänkte då. Nu skulle jag gärna titta tillbaks på gamla inlägg som till stor del handlade om vår renovering. Min mamma bukar nu som då påminna mig om att jag ska tänka på vad jag skriver eftersom det är många som läser min blogg. Själv tycker jag bloggen får avspegla mig själv och jag är inte rädd för att vara personlig eftersom det är sån jag är.
Nåja, nog om bloggar. Det finns ju tusentals...

Nu till loppisfyndet. Jag fyndade en liten lädersoffa för nån vecka sen. Ett impulsköp (som det ju oftast blir då det gäller loppis) som blev helt rätt! Tidigare hade vi en gästsoffa i detta rum med ett överdrag som hela tiden rutschade bort och alla 10-15 kuddar (som fungerade som ryggstöd) var överallt. Gästsoffan har flyttat till övre våningen och där får kuddarna leva sitt eget vilda liv utan att desto mera störa mej. 
Detta rum är ett numera ett kombinerat gästrum, datarum och lekrum men vill man ha ett sammanfattande ord så är det kaosrummet. Hur jag än plockar och sorterar så lyckas barnen överglänsa min prydlighet med deras rådd. Det må så vara. Kanske det är på annat vis imorgon. 

Sånt hos oss denna morgon då schemat för dagen är att betjäna vid missionsmagasinet på eftermiddagen, vi har ju öppet från 11 till 18. Syrran kommer också med och vi har ett antal barn med oss så jag hoppas att allt går smärtfritt, gråtfritt och springfritt.

Hoppas ni får en skön onsdag, halka inte!

2 kommentarer:

Annika sa...

Ni har det så fint och modernt inrett! Wow! Hur hålls det så snyggt med fyra barn? ;)

maria sa...

Tack, vi städar nångång mellan varven och då kan man ju passa på att fota. Ha haa....