vill ha en slurp


Är nyss hemkommen från Maxifun med min fyrklöver. Det var väldigt roligt men ännu roligare hade det varit om vi inte hade glömt Ruths kortärmade tröja här hemma och om jag genast hade köpt varsin slurp åt dem! Det gör jag nästa gång så slipper jag en massa tjat. Men nej är nej och nu är nöjd att jag inte gav vika trots att "slurptjatet" gav sursmak i munnen.
Dessutom vet ju alla hur dyrt det blir på dylika ställen då man har flera barn. På ett ögonblick kommer man upp till summor som 60-70 euro och det ända man gör är att mätta barnens magar och leka i nån timme. Men jag tvivlar inte på att de som drar stället behöver alla slantar, vi ska hoppas det inte stängs i första taget, jeppis behöver nog ett maxifun. 

Sånt hos oss då kaffet smakade mer än utsökt här hemma. Lillkillen somnade med händerna före ansiktet i vagnen och han är hur mysig som helst, skulle gärna krypa dit bredvid honom, ha ha.  Barnen leker med ballongerna som har inhandlats till kalaset imorgon och lugnet får man leta på annat håll.

Inga kommentarer: