g r ä n s l ö s


Igår kväll var jag på en välgörenhets konsert för de utvecklingsstördas väl.Showens främsta mål är att motarbeta fördomar samt skapa ett mera förstående samhälle. Vi fick höra den fina kören, gränslös, och så var min svägerska Janina (längst till hö) en av solosångarna där och henne vill jag gärna höra mera av i framtiden, så vacker röst! För övrigt var konserten väldigt fin och nästa år ska Edith absolut få komma med. När Christine Sten sjöng, Himlen är oskyldigt blå, så reste sig nackhåren. Så underbart vackert!  I kören och i publiken fanns så många fina människor och vi får tacka Gud över vårt välfärdssamhälle där människor som föds med olika funktions hinder får fina boendemiljöer med underbar personal. Själv har jag väldigt lite erfarenhet av olika stödboende och känner att jag gärna skulle pröva på att arbeta på ett sånt då den dagen kommer att jag vill börja jobba igen!

Sånt hos oss då vi låter pappa ha en välbehövlig sovmorgon. Seth leker för brinnkära livet och tycker att flickornas småhästar är passliga att bita i. Jag hör på hans tonfall att han börjar bli trött och snart är det dags för dagens första tupplur. Godmorgon hälsar vi från oss och hoppas att just du får en skön vilodag!

Inga kommentarer: