fräsiga, morgonpigga barn


Så börjar en ny vecka. I Jesu namn. Honom vill jag och behöver jag ha med mig varje dag. 
Annars känns inte livet och vardagen komplett. 

Min dag är ny, o Gud, jag vill inte röra den 
förrän du har hållit den i dina händer och välsignat den. 

Barnen vaknade tidigt i morse. Onödigt tidigt. Den första, minstingen, klockan 5. Lilltjejen 05:45, andra killen 06:40 och den äldsta damen 07:00 (tror nog att hon vaknade tidigare men hon har väckarklockan på bordet och vet att man inte får komma ner förrän klockan är 7) Morgonmålet är för längesen uppäten och nu får vi räkna minuterna innan barnen kan börja dra på sig ytterkläderna. Familjen morgonpigg i ett nötskal.

Sånt hos oss alltså. Ikväll blir det ju föreläsning om "kristen fostran" på schemat (i Kållby). Innan det har jag planerat att jag skulle hinna med ett styrkepass vid tyngdpunkten om inte mannen kommer hem alltför sent. Alternativet (om det blir sent) är att jag skippar snabbduschen efter träningen och förflytta mig från gymmet (som också finns i Kållby) till bönhuset precis så svettig som jag brukar bli. Återstår att se. 
Nu ska jag, istället för att pimpla kaffe, flytta över Ivars kläder i det rätta klädskåpet. Vi hade lite ommöblering i helgen (eftersom jag köpte en begagnad soffa på FB loppis) men kläderna lämnade osorterade. Det som inte syns finns inte.  Bara ljuset skulle infinna sig skulle jag visa en bild på vår nya, svarta, fräsiga klippan soffa som fick komma in i gästrummet.

Förresten, vet nån var man kan köpa en rumsavdelare eller skiljevägg? förutom Ikea eller Ellos. Har nån någon begagnad, eller sett på något loppis, så hör av er. 

Inga kommentarer: