bloggträffen


Som jag skrev igår så skulle jag ta med kameran till Pamelas och här kommer bilderna. Deras kök har renoverats och var alldeles ljuvlig.
Köksön hade fått en ny betongskiva. Hemmagjord. Lyfter på hatten åt alla kunniga hemma fixare. Snygg blev den! 
Kaffet puttrar och kvällssolen lyser in genom fönstret.
 
Matplatsen. Lampan är pricken på i:et där!

Här, i uterummet, surplade vi kaffet under kvällen. Eller egentligen var vi väl bara tre som valde just kaffe.

Det lilla extra, detaljerna, som Pamela har sånt öga för!

l.i.l.j.e.k.o.n.v.a.l.j.e.r.

Hur läckert är inte detta lilla skåp då.

Datarummet med den snygga panelen i kombination med tapeten!

Ett av alla snygga skåp som finns i deras hem, skulle gärna ta hem ett. Älskar gamla, rediga skåp!


Vardagsrummet med ny, läcker, soffa. *puffar på syrran*

En annan del av det rymliga vardagsrum. Divanen alltså! Gillar.

Pojkrummet med ljuvlig gardin som jag också borde köpa hem åt våran Ivar.

Härligt inbyggt klädskåp!

Tjejrummet med den ljuvligaste våningssängen. (sorry, kaninhuvud)

Ah, så Ruth skulle gilla detta rum! Hennes mamma också för den delen.

Sommarfeeling inomhus. Kan behövas dessa kalla sommar dagar!


Denna snygga häst från Pentik har funnits på min önskelista i många år men har aldrig blivit inköpt.

Ett vackert skåp till. Dessa härliga skåp.

en bild på ett till, bara för att.....jag gillar skåp.....

När vi träffas har vi alltid knytkalas vilket resulterar i överfulla magar och ett lätt illamående efteråt.

Sånt hos oss denna morgon då det smakade surt att vakna 05:30 med en morgonpigg kille då man bara hade sovit ynka 5 timmar. Men det var värt varenda minut igår trots att det tog bort min skönhetssömn som jag så väl behöver. Vi avslutade kvällen med att besöka ett nybygge som snart är på slutrakan. Där doftade så härligt av trävirke och målarfärg. Gamla dörrar och en gammal kakelugn prydde det nya huset och kommer garanterat att ge den äkta bondstuga känslan. Ni kommer att få det så fint Heidi. Bara det sista kvar nu. Kämparglöd till er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart hem!

Lantliga drömmar sa...

Tack! :) Alltid kul att träffas, och ja, de har ju det så fint!