sommartider vid Missionsmagasinet


- ja, ni har kortare öppethållningstider nu på sommaren, sa en obekant dam åt mig idag då jag var vid missionsmagasinet. Hon sa det inte ovänligt eller så men jag kände det ändå som om jag på nåt vis borde försvara mig/oss och förklarade att det kan vara svårare att få folk att ställa upp med betjäningen på sommaren, speciellt i Juli då alla vill ligga på en brygga och äta glass.
Hon är knappast den sista som påpekar de korta sommartiderna (vi har öppet mellan 10 -14 tills i början av augusti och håller stängt på lördagar) Många hinner säkert inte besöka magasinet pga tiderna men snabbt går sommaren och snart har vi vanliga vintertider här (10-18).

Jag blev igen påmind om att man ska vara försiktig att kritisera olika saker om man inte själv har planer på att göra nåt åt situationen.
Det gäller allt.
Folk har ofta starka åsikter och goda råd men är sällan beredd att själva verkställa dem. 
Få är de människor som sist och slutligen gör något.

Vad hjälper en god idé om den inte verkställs.

Kollade in matturvalet idag och tyckte att den med gråa och gula inslag var så somrig och fin. Mattan längs ner påminner om en annan modell som jag hade hem på prov, här, men den var för kort. Undrar om jag borde beställa en längre modell av den färggranna mattan. Vem blir inte glad av färg! I vårt svart-vita hem skulle den göra susen.
 

2 kommentarer:

Annika E-P sa...

Ni gör ett viktigt jobb och det är så fräscht och fint där! Tummen upp och välsignelse till er! Köpte en tavla idag som passade perfekt hos oss!

maria sa...

Tack! Den andra tavlan blev också fixad ;-) ska skicka sms