skönhet är en vindfläkt

 
Alla sätt är bra utom de dåliga.
och visst ska man passa på då brödkorgen gapar tom.
 
Å fyyyyyy, tänker både Linda och syrran. Ja, nu vet ni! Det är på egen risk ni kommer till oss och äter bröd, vem vet vilka bacilusker ni får i er.
* s o r r y *
 
Sånt hos oss då jag tänker på gårdagens must have inköp inför det stundande bröllopet. Papiljotter, läppglans (som jag genast, omedvetet, kommer att slicka bort), äcklig brun utan sol kräm (ja, solen har ju lyst med sin frånvaro denna vår) och en nyans mörkare ansiktspuder, lite ögonskugga (jag som aldrig använt sånt tidigare, inte ens som brud), strumpbyxor i den rätta färgen, underklänning som drar in vissa partier osv osv...... Det är mycket yta nu känner jag. Fokusen på den yttre mänskan, på kläder, skinn och ben. Den får en onödigt stor del i mitt liv och jag känner att jag håller på och bli "stirrig". Vill bara strunta i allt samtidigt som jag vill vara så fin som det bara är möjligt! Det är ju så roligt detta också. Att känna sig lite vackrare än "vanligt" och att förbereda sig! Ja, ni vet. Ni har säkert suttit i samma båt.
 
Jag hoppas att själva bröllopet innehåller mer djup än yta. Att brudparet får många fina och välsignade ögonblick att begrunda. Att ingå äktenskap är ett viktigt val i livet. Det är så mycket mer än själva festen, blommorna, tårtan och klackskorna. Åh, jag blir nästan tårögd då jag tänker på hur Gud planerat för oss och hur han vill att varje äktenskap som han välsignat ska få blomma livet ut. 
 
 "Älskvärdhet kan bedra och skönhet är en vindfläkt,
 men prisas skall den hustru som fruktar Herren"

ords 31:30


4 kommentarer:

linda sa...

Ja fyy! ��

Hoppas att fåfängan inte tar över, att du kan slappna av och ha roligt på bröllopet och inte fundera på hur vi underhåller Seth ☺
Blir bra detdär!

maria sa...

*ja, vi ska hoppas det* både när gäller fåfängligheternas fåfänglighet och Seth :-)

Anonym sa...

jag läste i en tidning att vi ska ite konkurrera med bruden, det är ju hennes dag.Och framför allt:vem är inte skön som är anspråkslös och äkta, vi behöver inte ändra och försköna Herrens verk,men...jag måste tyvärr ibland också lägga extra tid på utseendet

Anonym sa...

Du är Så fin Som Du är